Informació Extra
«Quan un acaba de llegir aquest llibre, sent que està situat exactament al punt actual de l'avenç educatiu a favor de l'accés a la lectura i que suposa una ajuda intel·ligent, precisa i amable per progressar-hi. Des de la perspectiva de les meves diverses dècades professionals en aquest camp, em resulta senzill col·locar-lo al lloc més proper d'una prestatgeria cronològica d'estudis valuosos sobre el tema. [] Felipe Munita ens brinda la seva reflexió des de la calidesa d'un text que, prenent un dels epígrafs de l'obra, podem dir que fa del que s'ha llegit una casa. Ens convida a poblar-la amb instruccions tan sàvies com concretes. I, la veritat, donen ganes de fer-ho». Teresa Colomer En els darrers anys, la noció de mediador o mediadora de lectura s'ha estès fins a ser d'ús habitual en els contextos professionals més diversos vinculats a la formació de lectors. En aquest marc, aquest llibre proposa un complet itinerari que va des de la construcció conceptual de la noció de mediació lectora fins a la posada en escena de diversos exemples de pràctiques mediadores, amb una atenció especial a aquelles desenvolupades en el context escolar. Tot això, amb una vocació coral que integra les veus de lectores i lectors infantils i juvenils, així com també les d'aquells adults que, dia a dia, dediquen els seus esforços a construir les condicions perquè els altres se sentin convidats a l'univers de l'escrit .