Informació Extra
Aquest llibre treballa l'adquisició del llenguatge escrit en nens i nenes amb alteracions del desenvolupament i/o del llenguatge. totes les implicacions que això comporta, i també com interpretar els trastorns dislèxics en l'aprenentatge de la lectura. Els autors ofereixen una metodologia d'acostament al llenguatge escrit, desenvolupada amb nens i nenes sense parla, amb escàs llenguatge oral o amb trastorns greus comunicació, a partir d'una reflexió sobre la naturalesa del llenguatge escrit i els diferents nivells de la seva utilització. Aquest mètode es pot aplicar també a nens amb quadres dislèxics severs. El llibre mostra com el llenguatge escrit pot ajudar determinats nens en l'ús de funcions molt més bàsiques, directament relacionades amb la comunicació i l'adquisició del llenguatge oral mateix. Són objectius clarament diferents dels que proposa l'escola: tant la metodologia d'adquisició del llenguatge escrit com els continguts i les situacions d'aprenentatge presenta una naturalesa molt específica, sovint molt diferent dels que s'entén habitualment per ensenyar a llegir. La lectura permet als infants de desenvolupament normal accedir al coneixement ia la cultura. També pot ser una eina poderosa per donar suport a l'adquisició del llenguatge i la comunicació.